ΠΑΖΛ PUZZLES


ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΖΛ

Η έναρξη των παζλ ξεκινάει από το 1760 όταν κολλούσαν τους χάρτες επάνω σε ξύλο και τους έκοβαν σε μικρότερα κομμάτια.

Το 1900 έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα παζλ χωρίς εσοχές και εξοχές, χωρίς φωτογραφία του θέματος και τα οποία ήταν και ιδιαιτέρως ακριβά.

Η πρώτη εταιρία που κυκλοφόρησε παζλ ήταν η Parker Brothers. Κατά την Παγκόσμια Οικονομική Κρίση του 1929, 10εκ. παζλ πωλούνταν ανά εβδομάδα ως εναλλακτικός τρόπος διασκέδασης. Τότε άρχισε και η παραγωγή των παζλ σε χαρτόνι.

Το 1923 το παζλ χρησιμοποιήθηκε ως μέσο διαφήμισης καθώς δινόταν ως δώρο με την αγορά προϊόντος συγκεκριμένων εταιριών. Τότε εμφανίζονται και τα υψηλού κόστους Par Puzzles, εξειδικευμένα παζλ κομμένα και ραμμένα στις προτιμήσεις των αγοραστών.

Το 1945 η εταιρία Springbok εισήγαγε τα εξαιρετικής ποιότητας χάρτινα παζλ με αναπαραστάσεις αμερικανών ζωγράφων.

Το 1965 το δυσκολότερο παζλ θεωρείται «Η Σύγκλιση» (Convergence) του Jackson Pollock. Η Stave Puzzles κατάφερε να γίνει η σημαντικότερη κατασκευάστρια εταιρία ξύλινων παζλ.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΖΛ: Το κορνιζάρουμε για καλύτερη ανάδειξή του.

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΑΖΛ: Το κολλάμε με την ειδική κόλλα για παζλ και το μεταφέρουμε για κορνιζάρισμα. Εναλλακτικά, το τοποθετούμε στο ειδικό «κιτ μεταφοράς» που έχει τσόχα και κύλινδρο μεταφοράς.

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΖΛ: Το χωρίζουμε σε μικρότερα μέρη, Το τοποθετούμε ανάμεσα σε σκληρό χαρτόνι. Η περιμετρική επίδεση των χαρτονιών που περιέχουν το παζλ κρίνεται απαραίτητη για τη μεταφορά του.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΟΡΝΙΖΑΣ ΠΑΖΛ:

1. Επιλέγουμε ανάμεσα σε δύο είδη: Ξύλινη ή Μεταλλική Κορνίζα.

2. Για ιδιαίτερα παζλ μπορεί να γίνει προσαρμογή σε ειδική σκοτία.

3. Για ακόμη περίτεχνη ανάδειξη του παζλ, μπορεί να προσαρμοστεί σε ειδική σκοτία με ενσωμάτωση εξειδικευμένου πασπαρτού.

4. Επιλέγουμε το ίδιο χρώμα με το βασικό χρώμα του παζλ.

5. Επιλέγουμε το κατάλληλο φάρδος κορνίζας, ώστε να είναι ικανό να υποβαστάξει το βάρος του τζαμιού.

6. Εάν η διακόσμηση του χώρου αντιτίθεται στα βασικά χρώματα του παζλ χρησιμοποιούμε έξυπνα ένα πασπαρτού το οποίο να γεφυρώνει τις αντιθέσεις με εικαστική ευαισθησία.

7. Πάντα ένα πασπαρτού αναδεικνύει το παζλ και του δίνει χώρο και έμφαση.

8. Η περιμετρική απόσταση του πασπαρτού προσαρμόζεται ανάλογα με τα δικαιώματα που μας προσφέρει ο χώρος και το ίδιο το παζλ.

ΠΡΟΣΟΨΗ ΚΟΡΝΙΖΑΣ: TZAMI ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΟ, ΜΑΤ, UV ή PLEXIGLASS; Οι λόγοι που μας οδηγούν να κορνιζάρουμε ένα παζλ είναι καθαρά επιμήκυνσης της διάρκειας ζωής του παζλ. Ατμοσφαιρικοί παράγοντες όπως η υγρασία, οι ρύποι από το τζάκι ή την σόμπα, η εξάτμιση του καλοριφέρ, η διακυμάνσεις της θερμοκρασίας επιβαρύνουν το χαρτί του παζλ και με την πάροδο του χρόνου μειώνουν το χρωματικό αποτέλεσμα. Το τζάμι ή το plexiglass προστατεύουν το θέμα από αυτούς τους ατμοσφαιρικούς παράγοντες. Η επιλογή μεταξύ γυαλιστερού ή ματ τζαμιού είναι καθαρά αισθητικής και υποκειμενικής επιλογής. Βέβαια το τζάμι είναι σαφώς βαρύτερο από το plexiglass, ωστόσο είναι ανταγωνιστικό ως προς την τιμή του. Το plexiglass είναι ασφαλέστερο και ελαφρύτερο, ωστόσο μαγνητίζει τη σκόνη και έχει ανάγκη από συχνότερη καθαριότητα.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΠΑΖΛ ΣΕ ΚΟΡΝΙΖΑ: Το παζλ επικολλάται σε ανάλαφρο υλικό πλάτης με ειδική κόλλα. Προσαρμόζεται κατά περίπτωση το πασπαρτού. Προστίθεται η επιλεγμένη πρόσοψη και τέλος κατά το κλείσιμο της κατασκευής-κορνίζας, τοποθετούνται τα ήδη ανάρτησης αναλόγως το βάρος και τη φορά ανάρτησης: Εμφανή, Αφανής, Ανοξείδωτο πλαστικοποιημένο συρματόσχοινο.

 

της Αναστασίας Πατρινού-Παπαϊωάννου, M.Sc.F Σύμβουλος Οικοδυναμικής Διακόσμησης

top

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.